zwrot towaru prawo konsumenta 2013

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu zwrot towaru prawo konsumenta 2013. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące zwrot towaru prawo konsumenta 2013.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Kiedy wyrób spożywczy nazwać można tradycyjnym lub domowym

    Kiedy wyrób spożywczy nazwać można tradycyjnym lub domowym

    Wprawdzie brak jest jednolitych kryteriów oceny poprawności używania tego typu określeń, jednak nie jest to całkowicie dowolne. Producenci powinni pamiętać, że opis towaru nie może wprowadzać klienta w błąd.

    czytaj więcej

  • Operator nie dołączył instrukcji obsługi telefonu? Zerwania umowy jest skuteczne

    Operator nie dołączył instrukcji obsługi telefonu? Zerwania umowy jest skuteczne

    Przedsiębiorca – konsument skorzystał z promocji i zakupił wraz z telefonem komórkowym usługę telekomunikacyjną. Wymagał jednak od telekomu instrukcji obsługi telefonu, jednak jej nie otrzymał. Z powodu niespełnienia tego warunku rozwiązał umowę. W wyniku tej decyzji został pozwany do sądu, ale ten oddalił powództwo wobec konsumenta.

    czytaj więcej

  • Firmy muszą informować o produktach niebezpiecznych

    Firmy muszą informować o produktach niebezpiecznych

    Prowadzę niewielki sklep wielobranżowy, mam spory asortyment zabawek dla dzieci – opowiada pan Mariusz. – Zaopatruję się w zasadzie w jednej hurtowni. Na ogół dobrze nam się współpracowało. Ostatnio jednak dostałem partię przeznaczonych dla maluchów zabawek, które się rozklejały i z których wysypywały się grzechoczące w środku kuleczki. Moim klientom zwróciłem pieniądze i zawiadomiłem hurtownika, że te zabawki są wadliwe. Odpowiedział, że o tym wie, ale już cała partia się rozeszła, więc nie ma kłopotu. Natomiast mnie się wydaje, że jest kłopot – powinien ostrzec wszystkich swoich klientów i wycofać towar ze sklepów, bo ta zabawka jest po prostu niebezpieczna – twierdzi nasz czytelnik

    czytaj więcej

  • Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Książki szkolne, zeszyty, długopisy są objęte dwuletnią odpowiedzialnością sprzedającego za niezgodność towaru z umową. Rodzice mają również prawo do otrzymania zwrotu wpisowego i opłat rekrutacyjnych, jeżeli rezygnują z dodatkowych płatnych zajęć dla dziecka.

    czytaj więcej

  • Prof. Modzelewski: Odwrotne obciążenie jest sukcesem lobbystów, bo tu nikt nic nie płaci do budżetu

    Prof. Modzelewski: Odwrotne obciążenie jest sukcesem lobbystów, bo tu nikt nic nie płaci do budżetu

    - VAT jest dość trudnym podatkiem i łatwo z niewiedzy lub w złej wierze wprowadzić opinię publiczną w błąd. Tzw. odwrotne obciążenie jest sukcesem lobbystów, bo tu nikt nic nie płaci do budżetu: nie ma żadnej wpłaty, czyli brak jest zarówno "obciążenia", nawet "odwrotnego" - mówi w rozmowie z PAP prof. Witold Modzelewski

    czytaj więcej

  • Mimo braku paragonu można dokonać korekty na kasie

    Mimo braku paragonu można dokonać korekty na kasie

    Klient, który kupił towar w sklepie, chce go zwrócić, korzystając z prawa przysługującego konsumentowi. Niestety zgubił paragon. Klient jest jednak w stanie udowodnić zakup towaru właśnie w tym sklepie, gdyż zapłacił przelewem. Czy można dokonać korekty obrotu mimo braku paragonu?

    czytaj więcej

  • Fucha na boku nie może prowadzić do podejrzeń o stronniczość urzędnika

    Fucha na boku nie może prowadzić do podejrzeń o stronniczość urzędnika

    Nie jest jednak jasne, co to konkretnie są obowiązki służbowe. Wątpliwości budzi też, czy zakazane są tylko zajęcia związane z tymi obowiązkami, czy także te wywołujące podejrzenia o interesowność

    czytaj więcej

  • Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie

    Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie

    Rzeczy nabyte za pośrednictwem sieci można zwrócić w ciągu 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, ale tylko pod warunkiem, że zostały kupione u przedsiębiorcy. Sklep internetowy nie może żądać od kupującego dodatkowych opłat za rezygnację z umowy.

    czytaj więcej

  • Odwrotne obciążenie w VAT. Lekarstwo czy choroba

    Odwrotne obciążenie w VAT. Lekarstwo czy choroba

    - Odwrotne obciążenie zostało wymyślone jedynie po to, aby ktoś mógł nie tylko nic nie płacić do budżetu, ale także otrzymywać zwroty podatku. Swego czasu chciano mnie przekonać, abym uczestniczył w tej mistyfikacji. Było to tak: gdy władze zaczęły wzmożone kontrole w firmach zajmujących się obrotem złomem, pojawił się u mnie przedstawiciel pewnego koncernu z propozycją współpracy (poparcia) dla wprowadzenia stawki 0 proc. na złom. Na moją odpowiedź, że przecież nie zezwala na to prawo polskie oraz prawo wspólnotowe, odpowiedziano mi, że można to nazwać inaczej (np. odwrócony VAT), a oni Brukselę biorą na siebie i mają ze sobą wszystkich ekspertów podatkowych, a zwłaszcza tych międzynarodowych. Zdecydowanie odmówiłem udziału w tej mistyfikacji, ale być może poszli do innych - uważa prof. Witold Modzelewski.

    czytaj więcej

  • Pilnuj domeny, bo stracisz ją jak Tchibo

    Pilnuj domeny, bo stracisz ją jak Tchibo

    Atrakcyjna domena warta jest majątek. A tymczasem chwila nieuwagi – i może przejść w obce ręce. I to całkiem legalnie. Przekonuje się o tym wielu przedsiębiorców.

    czytaj więcej

  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Rewolucja w opodatkowaniu rolników: Ryczałt od przychodów ze sprzedaży żywności przetworzonej w swoim gospodarstwie

    Rewolucja w opodatkowaniu rolników: Ryczałt od przychodów ze sprzedaży żywności przetworzonej w swoim gospodarstwie

    Zasadą jest, że rolnicy nie płacą podatku dochodowego od działalności rolniczej (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o PIT). Wyjątkiem są przychody z działów specjalnych produkcji rolnej.

    czytaj więcej

  • Obcy VAT: Sądy orzekają odwrotnie niż twierdzi fiskus

    Obcy VAT: Sądy orzekają odwrotnie niż twierdzi fiskus

    Fiskus twierdzi, że zagraniczny podatek należny jest przychodem, a naliczony kosztem. Sądy orzekają odwrotnie, że nie jest przychodem, a kosztem tylko wtedy, gdy się go nie odzyska.

    czytaj więcej

  • Stan równowagi (nierównowagi?) europejskiej i polskiej gospodarki

    Stan równowagi (nierównowagi?) europejskiej i polskiej gospodarki

    Kryzys w latach 2007–2008 spowodował, że do dnia dzisiejszego gospodarka światowa nie odzyskała tempa wzrostu i normalizacji sprzed tego okresu. Wzrosty gospodarcze osiągano przede wszystkim dzięki programom polityki pieniężnej, wdrażanym jako reakcja na zaburzenia rynków finansowych.

    czytaj więcej

  • Klient nie może obawiać się odesłania wadliwego towaru

    Klient nie może obawiać się odesłania wadliwego towaru

    Obarczanie konsumentów kosztami postępowania w przypadku nieuznania przez sprzedawcę reklamacji uznane zostało przez UOKiK za klauzulę niedozwoloną. Takie postępowanie ograniczałoby prawa kupującego ze względu na obawę dochodzenia swoich roszczeń.

    czytaj więcej

  • Sprzedaż towarów na raty ewidencjonuje się na koncie „Rozrachunki z odbiorcami”

    Sprzedaż towarów na raty ewidencjonuje się na koncie „Rozrachunki z odbiorcami”

    Do tego konta konieczne jest prowadzenie analityki. Trzeba bowiem wyszczególnić konta imienne nabywców. Jeśli zaś umowa przewiduje obowiązek zapłaty odsetek, to powinny być one zaliczane do przychodów finansowych sprzedawcy.

    czytaj więcej

  • Znak towarowy: "Bambo z truskawkami" to nie to samo co "Bambo"

    Znak towarowy: "Bambo z truskawkami" to nie to samo co "Bambo"

    Użycie w nazwie produktu słowa chronionego jako znak towarowy nie musi oznaczać naruszenia prawa. Ważne jest to, czy przeciętny konsument mógłby zostać wprowadzony w błąd.

    czytaj więcej

  • Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu fizycznego przekazania jej konsumentowi; próba ograniczenia tego obowiązku w regulaminie sklepu jest niedozwolona - mówi Marcin Jędrzejczak ekspert firmy certyfikującej sklepy internetowe Trusted Shops.

    czytaj więcej

  • VAT: Najważniejsze rozstrzygnięcia sądów w 2017 roku

    VAT: Najważniejsze rozstrzygnięcia sądów w 2017 roku

    W zeszłym roku liczba sporów sądowych nie spadła, a wręcz przeciwnie. Każdy sąd, także administracyjny, rozpoznając indywidualną sprawę, jest w swoich orzeczeniach niezawisły i podlega tylko konstytucji i ustawom. Dla podatników liczy się jednak pewność prawa i jednolitość orzecznictwa. Dlatego w naszym podsumowaniu położyliśmy główny nacisk na wyroki Trybunału Sprawiedliwości UE, Trybunału Konstytucyjnego oraz uchwały Naczelnego Sądu Administracyjnego, które to orzecznictwo ujednolicają. Zwróciliśmy też uwagę na wyroki kontrowersyjne oraz takie, które przełamały dotychczasową linię orzeczniczą. Staraliśmy się wskazać orzeczenia nowe, precedensowe, wyjaśniające wcześniejsze wątpliwości podatników, fiskusa i sądów, a także takie, które są szansą na ostateczne zakończenie sporów albo właśnie je otwierają. Dziś prezentujemy te, które dotyczyły podatku VAT.

    czytaj więcej

  • Szybka moda, szybka reakcja: Afery wizerunkowe w świecie odzieżowych sieciówek

    Szybka moda, szybka reakcja: Afery wizerunkowe w świecie odzieżowych sieciówek

    Zdjęcie czarnoskórego chłopca w bluzie H&M z napisem „Najfajniejsza małpa w dżungli” szybko obiegło świat. Wiele osób poczuło się urażonych. Kontrowersyjna stylizacja okazała się największą wpadką koncernu Hennes & Mauritz AB w ostatnim czasie, choć podobne sytuacje zdarzały się już wcześniej.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników