reklamacja zwrot kosztów przesyłki

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja zwrot kosztów przesyłki. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja zwrot kosztów przesyłki.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Jakie prawa ma pasażer, którego pociąg się spóźnił

    Jakie prawa ma pasażer, którego pociąg się spóźnił

    Chociaż opóźnienia stały się znakiem rozpoznawczym polskich kolei, to pasażer, którego pociąg zbyt długo nie pojawia się na właściwym peronie nie jest zdany na siebie.

    czytaj więcej

  • Dobry kurier pomoże w ekspansji

    Dobry kurier pomoże w ekspansji

    Ujednolicenie przepisów dotyczących rynku e-commerce w Unii Europejskiej stworzyło polskim sklepom internetowym szansę na pozyskanie na większą skalę klientów z innych krajów

    czytaj więcej

  • Mamy dwa tygodnie na rezygnację z internetowego zakupu

    Mamy dwa tygodnie na rezygnację z internetowego zakupu

    Pan Andrzej kupił aparat fotograficzny za pośrednictwem internetu. Towar dotarł zgodnie z umową, ale bez instrukcji obsługi. Po kilku dniach od pisemnej interwencji e-sklep przysłał brakujące dokumenty. Jednak kupujący zmienił zdanie i ósmego dnia odesłał pocztą aparat do sprzedawcy. Załączył dostarczony przez niego protokół odstąpienia od umowy. Sprzedający twierdzi, że przekroczył 10-dniowy termin, który upoważnia do zwrotu towaru. – Który z terminów powinienem brać pod uwagę – pyta pan Andrzej – datę stempla pocztowego czy datę dostarczenia aparatu

    czytaj więcej

  • Niedozwolone klauzule w umowach. Oto, jakie zapisy stosują przedsiębiorcy

    Niedozwolone klauzule w umowach. Oto, jakie zapisy stosują przedsiębiorcy

    Jeśli umowa, którą już podpisaliśmy, zawiera niedozwolone postanowienia to – zgodnie z definicją określoną w kodeksie cywilnym – takie klauzule nie wiążą nas z mocy prawa. Oto niedozwolone klauzule w umowach zarejestrowane przez UOKiK w ostatnich miesiącach.

    czytaj więcej

  • Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Książki szkolne, zeszyty, długopisy są objęte dwuletnią odpowiedzialnością sprzedającego za niezgodność towaru z umową. Rodzice mają również prawo do otrzymania zwrotu wpisowego i opłat rekrutacyjnych, jeżeli rezygnują z dodatkowych płatnych zajęć dla dziecka.

    czytaj więcej

  • Dlaczego należy korzystać z usług spedytora?

    Dlaczego należy korzystać z usług spedytora?

    Napisano, już wiele słów i artykułów nt. dlaczego należy w ogóle korzystać z usług spedytora. Krótko rzecz ujmując, bo taniej, pewniej i bezpieczniej.

    czytaj więcej

  • Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie

    Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie

    Rzeczy nabyte za pośrednictwem sieci można zwrócić w ciągu 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, ale tylko pod warunkiem, że zostały kupione u przedsiębiorcy. Sklep internetowy nie może żądać od kupującego dodatkowych opłat za rezygnację z umowy.

    czytaj więcej

  • 5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

    5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

    Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów? Jakiego nieudanego zakupu nie przyjmie z powrotem sklep internetowy?

    czytaj więcej

  • E-sklepy: Początek roku to lawina reklamacji

    E-sklepy: Początek roku to lawina reklamacji

    Początek roku oznacza z reguły dla e-commerce konieczność rozpatrywania reklamacji lawinowo nadsyłanych przez klientów.

    czytaj więcej

  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Ustawa o prawach konsumenta. UOKiK: Sprawdzimy nie tylko wzorce umów

    Ustawa o prawach konsumenta. UOKiK: Sprawdzimy nie tylko wzorce umów

    Urząd sprawdza zazwyczaj wzorce umów, regulaminy i przekazy reklamowe – czy nie zawierają one postanowień, które mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Może to być np. stosowanie klauzul znajdujących się w rejestrze klauzul niedozwolonych lub wprowadzanie klientów w błąd w reklamach - mówi w wywiadzie dla DGP Maciej Chmielowski z biura prasowego UOKiK.

    czytaj więcej

  • Klient nie może obawiać się odesłania wadliwego towaru

    Klient nie może obawiać się odesłania wadliwego towaru

    Obarczanie konsumentów kosztami postępowania w przypadku nieuznania przez sprzedawcę reklamacji uznane zostało przez UOKiK za klauzulę niedozwoloną. Takie postępowanie ograniczałoby prawa kupującego ze względu na obawę dochodzenia swoich roszczeń.

    czytaj więcej

  • Jak skutecznie reklamować buty kupione przez internet za granicą

    Jak skutecznie reklamować buty kupione przez internet za granicą

    Pan Krzysztof wybierał się w Dolomity. Przed wyjazdem kupił markowe buty turystyczne w sklepie internetowym austriackiego przedsiębiorcy. Zapłacił słono, ale i tak mniej, niż wydałby w krajowym sklepie. Był przekonany, że dobrze ulokował pieniądze. Niestety, już na drugiej górskiej wycieczce buty się rozkleiły. Turysta natychmiast złożył reklamację u sprzedawcy, wysłał nawet zdjęcie zrobione telefonem komórkowym, ale firma wysyłkowa zaproponowała jedynie obniżenie ceny o około 10 euro, czyli nieco ponad 40 zł. – To zaledwie znikoma część ceny, jaką zapłaciłem za wadliwe buty – oburza się czytelnik. – Czy mam szansę wygrać konflikt z zagranicznym przedsiębiorcą – pyta.

    czytaj więcej

  • E-zakupy: Sprawdź firmę, zanim kupisz w Chinach

    E-zakupy: Sprawdź firmę, zanim kupisz w Chinach

    Błędne jest myślenie, że skoro witryna internetowa sklepu jest prowadzona po polsku i został podany krajowy adres kontaktowy, to mamy do czynienia z rodzimą firmą. Brak regulaminu czy informacji o prawie do zwrotu powinien skutecznie zniechęcić do transakcji.

    czytaj więcej

  • Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu fizycznego przekazania jej konsumentowi; próba ograniczenia tego obowiązku w regulaminie sklepu jest niedozwolona - mówi Marcin Jędrzejczak ekspert firmy certyfikującej sklepy internetowe Trusted Shops.

    czytaj więcej

  • UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał pięć firm sprzedających towary podczas prezentacji i pokazów. Aby skłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupu, ukrywały one prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.

    czytaj więcej

  • Magazyny na fali wzrostu

    Magazyny na fali wzrostu

    Rozpędzony polski rynek magazynowy ani myśli się zatrzymać. Pierwszy kwartał 2018 r. przyniósł kolejny rekord

    czytaj więcej

  • Wartość polskiego e-eksportu może wzrosnąć do 110 mld zł [RAPORT]

    Wartość polskiego e-eksportu może wzrosnąć do 110 mld zł [RAPORT]

    Zniesienie barier utrudniających rozwój eksportu cyfrowego może w dłuższej perspektywie zwiększyć liczbę polskich firm sprzedających towary i usługi za granicę z obecnych 4 do16 proc., a tym samym wartość naszego e-eksportu o 400 proc. do ok. 110 mld zł – wynika z raportu firmy doradczej PwC.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników