reklamacja towar niezgodny z umową

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja towar niezgodny z umową. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja towar niezgodny z umową.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał pięć firm sprzedających towary podczas prezentacji i pokazów. Aby skłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupu, ukrywały one prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.

    czytaj więcej

  • KE grozi Polsce postępowaniem: Sprzedawcy w sieci mają te same obowiązki co wszyscy

    KE grozi Polsce postępowaniem: Sprzedawcy w sieci mają te same obowiązki co wszyscy

    Komisja Europejska grozi polskiemu rządowi wszczęciem postępowania o naruszenie unijnego prawa za nieprawidłowe wdrożenie dyrektywy w sprawie praw konsumenta (2011/83/UE).

    czytaj więcej

  • Nowe terminy przedawnienia w prawie cywilnym. Sprawdź, co się zmieni

    Nowe terminy przedawnienia w prawie cywilnym. Sprawdź, co się zmieni

    Już niedługo czekają nas zmiany w dochodzeniu roszczeń majątkowych. W ostatni piątek została opublikowana w Dzienniku Ustaw ustawa z 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw (poz. 1104). Skraca ona terminy przedawnienia i wprowadza zupełnie nowe zasady dochodzenia roszczeń przeciwko konsumentom, tj. w relacjach B2C (business to consumer). Niektóre zmiany są wręcz rewolucyjne. Większość z nich wejdzie w życie po upływie 30 dni od ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, czyli już 9 lipca.

    czytaj więcej

  • Poradnia podatkowa z 25 czerwca 2018 roku

    Poradnia podatkowa z 25 czerwca 2018 roku

    Czy spółka może odliczyć VAT z tytułu zakupu mieszkania służbowego dla pracowników. Jak należy dokumentować rozliczenia z tytułu napraw towarów dokonanych przez nabywców w porozumieniu ze sprzedawcami. Czy sprzedaż wysyłkową z terytorium kraju należy ewidencjonować na kasie rejestrującej. Kiedy można odliczyć VAT z faktury zaliczkowej wystawionej przed jej opłaceniem.

    czytaj więcej

  • Wirtualny biznes ułatwia podbój realnego rynku

    Wirtualny biznes ułatwia podbój realnego rynku

    Sektor e-commerce rośnie rocznie w tempie ok. 20 proc. Jest to też obecnie jedna z najpopularniejszych dróg ekspansji zagranicznej naszych firm. Niektórym wystarcza międzynarodowy sklep internetowy, inne tworzą wielokanałowe sieci sprzedaży

    czytaj więcej

  • Po roku to konsument musi udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru

    Po roku to konsument musi udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru

    Jestem właścicielem sklepu z obuwiem. Jedna z kupujących złożyła reklamację po dwóch latach używania butów. Podała w niej, że w obuwiu ujawniła się wada polegająca na pęknięciu siateczki na zgięciu. Zgłoszenie reklamacyjne nie zostało przeze mnie uwzględnione. Kupująca odstąpiła od umowy, składając pozew, i zażądała zwrotu ceny zapłaconej za obuwie. Uważa, że wada istniała w momencie zakupu. Ja jestem zdania, że przyczyną uszkodzenia obuwia było niewłaściwe jego użytkowanie. Która ze stron będzie musiała udowodnić swoje twierdzenie w sądzie?

    czytaj więcej

  • Rothert: Rzecznik konsumenta – bat na banki w sprawie kredytów [WYWIAD]

    Rothert: Rzecznik konsumenta – bat na banki w sprawie kredytów [WYWIAD]

    Na jesieni może zapaść wyrok w sprawie pozwu grupowego złożonego przez ponad 1,2 tys. klientów mBanku. Równolegle rusza kolejna sprawa, w której z bankiem sądzić się będzie kolejnych ponad 1,7 tys. osób. - Na 5 października wyznaczony został termin rozprawy - mówi Małgorzata Rothert, miejska rzecznik konsumentów w Warszawie, zaangażowana w trzy postępowania grupowe przeciwko mBankowi i BZ WBK.

    czytaj więcej

  • Klient jest najważniejszy

    Klient jest najważniejszy

    Rozmowa z Piotrem Skobało, Dyrektorem Pionu Logistyki i Obsługi Klienta Neonet S.A.

    czytaj więcej

  • Jak skutecznie walczyć z zatorami płatniczymi

    Jak skutecznie walczyć z zatorami płatniczymi

    Projekt ustawy o przeciwdziałaniu zatorom płatniczym przygotowało Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Z kolei resort finansów zapowiada, że będzie śledzić transakcje i wyszukiwać firmy, które zaległościom dają początek. Co ministerstwo zrobi z informacją o podmiotach, które są ich źródłem? Czy nowe propozycje pomogą? Niekoniecznie. Przedsiębiorcy, którzy doskonale wiedzą, kto im nie płaci, mają narzędzia do działania, ale i tak boją się upomnieć o pieniądze – wynika z danych BIG InfoMonitor.

    czytaj więcej

  • Sprzedawca detaliczny ma prawo regresu do hurtownika

    Sprzedawca detaliczny ma prawo regresu do hurtownika

    Skorzysta z niego wtedy, gdy rzecz nabyta przez konsumenta okazała się wadliwa, a detalista poniósł z tego powodu koszty. Zasady te wynikają z mocy prawa i nie wymagają uwzględnienia w umowie

    czytaj więcej

  • Mały przedsiębiorca jak konsument? UOKiK mówi „nie”

    Mały przedsiębiorca jak konsument? UOKiK mówi „nie”

    Inicjatywa resortu przedsiębiorczości została zdemolowana przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. A trudno przypuszczać, by ustawa mogła zostać przyjęta bez zgody kluczowego przy jej realizacji organu.

    czytaj więcej

  • 30 lat ochrony konsumenta. Czy w końcu mamy więcej praw niż przedsiębiorcy?

    30 lat ochrony konsumenta. Czy w końcu mamy więcej praw niż przedsiębiorcy?

    By na początku polskiej transformacji zapewnić rozwój konkurencji, chronić podmioty gospodarcze przed monopolami oraz interesy konsumentów powołano Urząd Antymonopolowy. Do tego w ciągu ostatnich 30 lat powstało szereg przepisów umożliwiających skuteczną reklamację produktów i usług oraz poszerzyło dostęp do dóbr nie tylko o rynki krajowe, ale i zagraniczne.

    czytaj więcej

  • Należyta staranność w VAT, czyli na co patrzą urzędnicy

    Należyta staranność w VAT, czyli na co patrzą urzędnicy

    W dobie rynku pełnym słupów i rosnącego ryzyka wplątania się w tzw. karuzelę VAT skarbówka kładzie nacisk na bezpieczne zawieranie transakcji. Dochowanie należytej staranności gwarantuje nie tylko święty spokój i pewny zwrot podatku, ale także może pomóc uniknąć konsekwencji w razie wykrycia przez organ skarbowy oszustw naszych partnerów.

    czytaj więcej

  • Nie milkną echa wyroku TSUE w sprawie kart paliwowych

    Nie milkną echa wyroku TSUE w sprawie kart paliwowych

    Orzeczenie unijnego trybunału wywołało skrajne emocje – od przerażenia po próby bagatelizowania jego skutków. Eksperci wskazują, że modele funkcjonowania kart są różne.

    czytaj więcej

  • Odliczanie VAT z kartą DKV potwierdzone

    Odliczanie VAT z kartą DKV potwierdzone

    Klienci kart paliwowych, korzystający ze zwrotu i odliczania podatku VAT przez DKV Euro Service, mogą spać spokojnie. Dotyczy to także użytkowników tradycyjnych kart paliwowych wydawanych przez koncerny paliwowe oraz niezależnych operatorów międzynarodowych. Możliwość odliczenia podatku potwierdzają wyroki NSA i Ministerstwa Finansów.

    czytaj więcej

  • Rozrachunki z kontrahentami. Nowe zasady ujmowania i wyceny

    Rozrachunki z kontrahentami. Nowe zasady ujmowania i wyceny

    Przyjęte przez Komitet Standardów Rachunkowości na posiedzeniu 9 lipca br. stanowisko w sprawie rozrachunków z kontrahentami ma obowiązywać już przy sporządzaniu sprawozdań finansowych za 2019 r. Czekający na publikację w Dzienniku Urzędowym ministra finansów dokument ma pomóc w praktyce służbom księgowym w ujmowaniu, wycenie i prezentacji należności i zobowiązań wynikających z prowadzenia bieżącej operacyjnej działalności jednostki.

    czytaj więcej

  • „Przyjazne prawo” nie dla wszystkich przyjazne. Kto może na tym stracić?

    „Przyjazne prawo” nie dla wszystkich przyjazne. Kto może na tym stracić?

    Ci, którzy kupują towary – zyskają. Ale ci, którzy głównie sprzedają – poniosą straty. Zdaniem Biura Analiz Sejmowych uchwalona już ustawa w nieuprawniony sposób wzmocni pozycję części przedsiębiorców.

    czytaj więcej

  • Trzy podpisy prezydenta dla drobnego biznesu

    Trzy podpisy prezydenta dla drobnego biznesu

    Ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych, ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych oraz nowelizacja kodeksu spółek handlowych. Wszystkie trzy akty zostały w zeszłym tygodniu podpisane przez prezydenta.

    czytaj więcej

  • Kontrahenta należy starannie weryfikować. Inaczej fiskus odmówi prawa do odliczenia VAT

    Kontrahenta należy starannie weryfikować. Inaczej fiskus odmówi prawa do odliczenia VAT

    Organ skarbowy może firmie, która nie zweryfikowała dostatecznie kontrahenta lub okoliczności transakcji, odmówić prawa do odliczenia VAT. Nie jest łatwo bronić się przed takimi zarzutami.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników