reklamacja opakowanie

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja opakowanie. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja opakowanie.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Zwrot zakupów to przywilej, a nie prawo

    Zwrot zakupów to przywilej, a nie prawo

    Kupując przez internet, mamy 14 dni na zwrot zakupionego przedmiotu bez podawania przyczyny. Gwarantuje nam to prawo. A jak jest w przypadku zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnych? Kiedy możemy domagać się od sprzedawcy, by przyjął zwrot?

    czytaj więcej

  • Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Książki szkolne, zeszyty, długopisy są objęte dwuletnią odpowiedzialnością sprzedającego za niezgodność towaru z umową. Rodzice mają również prawo do otrzymania zwrotu wpisowego i opłat rekrutacyjnych, jeżeli rezygnują z dodatkowych płatnych zajęć dla dziecka.

    czytaj więcej

  • 5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

    5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zwrócisz nieudane przedświąteczne zakupy

    Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów? Jakiego nieudanego zakupu nie przyjmie z powrotem sklep internetowy?

    czytaj więcej

  • Zakup w sklepie stacjonarnym. Jak zwrócić i reklamować produkt

    Zakup w sklepie stacjonarnym. Jak zwrócić i reklamować produkt

    Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać.

    czytaj więcej

  • Nietrafiony prezent nie zawsze można oddać

    Nietrafiony prezent nie zawsze można oddać

    Dostałam prezent pod choinkę, ale córka zupełnie nie trafiła w zamawiany przeze mnie kolor. Szal nie pasuje do zimowej kurtki, do której chciałam go dobrać. Czy mogę go oddać – pyta pani Mariola.

    czytaj więcej

  • E-sklepy: Początek roku to lawina reklamacji

    E-sklepy: Początek roku to lawina reklamacji

    Początek roku oznacza z reguły dla e-commerce konieczność rozpatrywania reklamacji lawinowo nadsyłanych przez klientów.

    czytaj więcej

  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Na przedsiębiorcach prowadzących restauracje i inne lokale gastronomiczne ciąży wiele obowiązków związanych z poinformowaniem klienta o oferowanych produktach, m.in. prawidłowe określenie nazwy potrawy, wskazanie użytych do jej przyrządzenia składników, alergenów, podanie masy i ceny. Tymczasem znaczna część przepisów prawa żywieniowego znajduje się w aktach prawnych Unii Europejskiej. Oprócz tego niezbędna jest też znajomość kilku polskich ustaw oraz rozporządzeń wykonawczych. Wiele z tych aktów było w ostatnich latach zmienianych. Przykładowo od 1 stycznia 2016 r. obowiązuje nowe rozporządzenie ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (Dz.U. poz. 2121), które jest aktem wykonawczym do ustawy z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. poz. 915).

    czytaj więcej

  • Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Ekspert: E-sklep ponosi odpowiedzialność także za wysyłkę towaru

    Sprzedawcy internetowi są odpowiedzialni za zamówioną przesyłkę aż do momentu fizycznego przekazania jej konsumentowi; próba ograniczenia tego obowiązku w regulaminie sklepu jest niedozwolona - mówi Marcin Jędrzejczak ekspert firmy certyfikującej sklepy internetowe Trusted Shops.

    czytaj więcej

  • Nie dajmy się terroryzować niesolidnym dostawcom

    Nie dajmy się terroryzować niesolidnym dostawcom

    Wydawałoby się, że gdy na rynku działają prócz poczty tysiące firm kurierskich, jakość usług będzie znakomita. Tymczasem do redakcji napływają listy, z których wynika, że wiele osób ma negatywne doświadczenia z firmami dostarczającymi przesyłki.

    czytaj więcej

  • Słone kary za stare kremy: Sprzedawca też dopilnuje, by kosmetyki były bezpieczne

    Słone kary za stare kremy: Sprzedawca też dopilnuje, by kosmetyki były bezpieczne

    PROBLEM: Ministerstwo Zdrowia planuje zwiększenie nadzoru nad kosmetykami. Śrubę zamierza przykręcić jednak nie tylko producentom i importerom, lecz także handlowcom. Sprzedawcy, hurtownicy i dystrybutorzy kosmetyków będą mieli obowiązek zbierania i raportowania przypadków niepożądanych działań wyrobów kosmetycznych. Czekają ich nowe, bardziej restrykcyjne wymogi informacyjne i większa odpowiedzialność za oferowane produkty – tak wynika z projektu ustawy o produktach kosmetycznych, nad którym trwają właśnie prace legislacyjne. Za niedopełnienie obowiązków, zamiast mało efektywnych grzywien, grożą administracyjne kary nawet do 100 tys. zł. I to z automatu.

    czytaj więcej

  • Stawianie dodatkowych warunków przy reklamacji towarów jest niedozwolone

    Stawianie dodatkowych warunków przy reklamacji towarów jest niedozwolone

    Prowadzę sklep internetowy, w którym sprzedaję odzież i obuwie. Ostatnio nasiliły się przypadki odsyłania reklamowanych towarów zabrudzonych lub wręcz uciążliwie pachnących. Postanowiłem ograniczyć te praktyki i wprowadzić w regulaminie sklepu zapisy, że rozpatrywane będą wyłącznie reklamacje produktów czystych. Czy jest to możliwe w świetle obowiązujących przepisów?

    czytaj więcej

  • UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał pięć firm sprzedających towary podczas prezentacji i pokazów. Aby skłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupu, ukrywały one prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.

    czytaj więcej

  • UOKiK walczy ze sprzedawcami garnków

    UOKiK walczy ze sprzedawcami garnków

    Oszukiwanie co do właściwości sprzedawanych towarów, utrudnianie zwrotu produktów, ograniczanie prawa do rękojmi i używanie sprzecznych z prawem weksli. Takie nieprawidłowości dostrzegł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w toku kontroli przeprowadzonej wśród przedsiębiorców wciskających kit na pokazach.

    czytaj więcej

  • Rzecznik finansowy: Niech nas nie zwiedzie słowo „obligacje”, które kojarzyło się do niedawna z bezpieczeństwem

    Rzecznik finansowy: Niech nas nie zwiedzie słowo „obligacje”, które kojarzyło się do niedawna z bezpieczeństwem

    - Sprawy związane z niewłaściwą sprzedażą są bardzo trudne do wygrania. Rozmowy w placówkach nie są nagrywane. Należy rozważyć zmianę przepisów - mówi dr Aleksandra Wiktorow w rozmowie z DGP.

    czytaj więcej

  • Jak zareklamować usługę pocztową?

    Jak zareklamować usługę pocztową?

    Szczegółowa instrukcja dotycząca reklamowania usług pocztowych została zapisana w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z 26 listopada 2013 roku. To operator pocztowy jest podmiotem, który rozpatruje zarówno reklamacje, jak i odwołania.

    czytaj więcej

  • Wycofanie papierosów z rynku to nie reklamacja - nie ma zwrotu akcyzy

    Wycofanie papierosów z rynku to nie reklamacja - nie ma zwrotu akcyzy

    Zmiany prawne lub utrata ważności banderol, zmuszające producenta papierosów do wycofania produktów z rynku, nie są reklamacją, a więc nie przysługuje zwrot akcyzy – orzekł NSA.

    czytaj więcej

  • Gdzie są LEGO z dawnych lat?

    Gdzie są LEGO z dawnych lat?

    Przed świętami Bożego Narodzenia w każdej sekundzie na świecie sprzedawanych jest prawie 30 zestawów Lego. Żółte ludziki opanowały świat. Ale duńskie klocki to także przykład, że kreatywność wśród dzieci – i niestety przede wszystkim wśród rodziców – umiera

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników