reklamacja niezgodność towaru z umową

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja niezgodność towaru z umową. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja niezgodność towaru z umową.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Ochrona konsumenta w Polsce wypada słabo. Daleko nam do Skandynawii

    Ochrona konsumenta w Polsce wypada słabo. Daleko nam do Skandynawii

    Każdemu konsumentowi w Unii Europejskiej przysługuje dochodzenie swoich praw od sprzedawcy na podstawie przepisów ustawowych. W Polsce są to dwa lata, ale przykłady z zagranicy pokazują, że ochrona mogłaby być większa.

    czytaj więcej

  • Na rynek konsumenta musimy jeszcze poczekać

    Na rynek konsumenta musimy jeszcze poczekać

    - W Unii Europejskiej nadal nie uwzględnia się dostatecznie interesu klienta, jego prawa do bezpieczeństwa, informacji czy ochrony danych osobowych. Polska nie jest tu wyjątkiem – uważa Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce, należącego do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.

    czytaj więcej

  • Zwrot zakupów to przywilej, a nie prawo

    Zwrot zakupów to przywilej, a nie prawo

    Kupując przez internet, mamy 14 dni na zwrot zakupionego przedmiotu bez podawania przyczyny. Gwarantuje nam to prawo. A jak jest w przypadku zakupów dokonywanych w sklepach stacjonarnych? Kiedy możemy domagać się od sprzedawcy, by przyjął zwrot?

    czytaj więcej

  • Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Jak reklamować wadliwe podręczniki i przybory szkolne

    Książki szkolne, zeszyty, długopisy są objęte dwuletnią odpowiedzialnością sprzedającego za niezgodność towaru z umową. Rodzice mają również prawo do otrzymania zwrotu wpisowego i opłat rekrutacyjnych, jeżeli rezygnują z dodatkowych płatnych zajęć dla dziecka.

    czytaj więcej

  • Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie

    Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie

    Rzeczy nabyte za pośrednictwem sieci można zwrócić w ciągu 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, ale tylko pod warunkiem, że zostały kupione u przedsiębiorcy. Sklep internetowy nie może żądać od kupującego dodatkowych opłat za rezygnację z umowy.

    czytaj więcej

  • Zakup w sklepie stacjonarnym. Jak zwrócić i reklamować produkt

    Zakup w sklepie stacjonarnym. Jak zwrócić i reklamować produkt

    Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru tylko dlatego, że klient się rozmyślił albo rzecz przestała mu się podobać.

    czytaj więcej

  • Gwarancja na sprzęt: Konsument nie zawsze jest uprzywilejowany

    Gwarancja na sprzęt: Konsument nie zawsze jest uprzywilejowany

    Pan Arkadiusz trzy lata temu kupił na własny użytek lodówkę. – Jeszcze w okresie gwarancyjnym zepsuł się agregat – pisze czytelnik. – Po kilku dniach serwis współpracujący ze sprzedawcą uporał się z problemem. Do czasu... Minął rok od ostatniej usterki i agregat znów przestał działać. Mało tego, konsultant odmawia naprawy, twierdząc, że okres gwarancji minął. Jak to możliwe – zastanawia się pan Arkadiusz.

    czytaj więcej

  • Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Prawa konsumentów: Najczęściej popełniane błędy

    Mimo że ustawa o prawach konsumenta obowiązuje od ponad roku, to sprzedawcy nie zawsze potrafią zastosować nowe przepisy w praktyce. Nawet jeśli je znają, to często niewłaściwie je rozumieją, co w konfrontacji z UOKiK może sporo kosztować.

    czytaj więcej

  • Płyta lotniskowa nie może się łuszczyć. Dostawca betonu zapłaci oszkodowanie

    Płyta lotniskowa nie może się łuszczyć. Dostawca betonu zapłaci oszkodowanie

    Zagraża to życiu ludzkiemu. Tak więc dostawca betonu, który mimo wymogów oferty chciał zaoszczędzić, zapłaci ponad 200 tys. zł odszkodowania firmie zamawiającej materiał.

    czytaj więcej

  • Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Menu restauratora: Jak informować o potrawach, ich składnikach i cenie

    Na przedsiębiorcach prowadzących restauracje i inne lokale gastronomiczne ciąży wiele obowiązków związanych z poinformowaniem klienta o oferowanych produktach, m.in. prawidłowe określenie nazwy potrawy, wskazanie użytych do jej przyrządzenia składników, alergenów, podanie masy i ceny. Tymczasem znaczna część przepisów prawa żywieniowego znajduje się w aktach prawnych Unii Europejskiej. Oprócz tego niezbędna jest też znajomość kilku polskich ustaw oraz rozporządzeń wykonawczych. Wiele z tych aktów było w ostatnich latach zmienianych. Przykładowo od 1 stycznia 2016 r. obowiązuje nowe rozporządzenie ministra rozwoju z 9 grudnia 2015 r. w sprawie uwidaczniania cen towarów i usług (Dz.U. poz. 2121), które jest aktem wykonawczym do ustawy z 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz.U. poz. 915).

    czytaj więcej

  • Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Wakacyjna fala skarg konsumenckich

    Liczba zażaleń na zaniedbania przedsiębiorców wzrosła w tym roku o 30 proc. - informuje Europejskie Centrum Konsumenckie. Najczęstsze przypadki to niezgodność oferty touroperatorów ze stanem faktycznym oraz niechęć sklepów internetowych do uznania reklamacji.

    czytaj więcej

  • "Przekręcony licznik" to wada towaru. Można żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy

    "Przekręcony licznik" to wada towaru. Można żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy

    Zakup takiego auta można reklamować korzystając z uprawnień na gruncie rękojmi. Zgodnie z przepisami kupujący ma prawo w takiej sytuacji złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Jeśli sprzedawca odmówi, pozostaje droga sądowa.

    czytaj więcej

  • Aby oddać zakup do sklepu, trzeba mieć solidne podstawy

    Aby oddać zakup do sklepu, trzeba mieć solidne podstawy

    Zakupy w stacjonarnym sklepie wiążą się ze sporym ryzykiem, gdyż w tym przypadku nie obowiązuje przepis zezwalający na odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni. Takie uprawnienie przysługuje tylko przy sprzedaży wysyłkowej.

    czytaj więcej

  • Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Firmy mogą wpaść w pułapkę reklamacji

    Nie będzie już można lekceważyć żadnej z nich. Przedsiębiorcy wykorzystujący dziś to, że przepisy nie mówią, do kiedy trzeba odpowiedzieć na żądania klienta, będą na to mieli 30 dni

    czytaj więcej

  • Reklamacje: Jak udzielić odpowiedzi na pismo niezadowolonego klienta?

    Reklamacje: Jak udzielić odpowiedzi na pismo niezadowolonego klienta?

    PROBLEM: Od 10 stycznia 2017 r. do ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.; dalej: u.p.k.) wprowadzono art. 7a, który ma zdyscyplinować przedsiębiorców udzielających odpowiedzi konsumentom na ich reklamacje. Zgodnie z jego brzmieniem – jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej – przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania. Udzielenie jej jest bardzo ważne, zgodnie bowiem z art. 7a ust. 2 u.p.k. jej brak będzie traktowany tak, jak gdyby przedsiębiorca uznał reklamację. W związku z wprowadzeniem nowego przepisu przedsiębiorcy mają wątpliwości. Poniżej odpowiadamy na wybrane pytania.

    czytaj więcej

  • Przedsiębiorcy mają problem: Zasady rękojmi stają się coraz bardziej zawiłe

    Przedsiębiorcy mają problem: Zasady rękojmi stają się coraz bardziej zawiłe

    Sąd Najwyższy w niedawno podjętej uchwale zrobił milowy krok w zakresie ustalenia charakteru instytucji rękojmi za wady fizyczne rzeczy. Poczynione przez powiększony skład Izby Cywilnej SN ustalenia są niezwykle spójne pod względem prawnym.

    czytaj więcej

  • Nie używać w celu innego użycia. Instrukcji obsługi nie rozumieją nawet językoznawcy

    Nie używać w celu innego użycia. Instrukcji obsługi nie rozumieją nawet językoznawcy

    Choć mają być zrozumiałe i pisane prostym językiem, to nierzadko są nielogiczne i skomplikowane do granic możliwości. Bywa, że instrukcji obsługi nie rozumieją nawet językoznawcy.

    czytaj więcej

  • UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    UOKiK: Kary dla firm za umyślne wprowadzanie w błąd starszych osób

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał pięć firm sprzedających towary podczas prezentacji i pokazów. Aby skłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupu, ukrywały one prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.

    czytaj więcej

  • Komentarz do ustawy Kodeks cywilny (wyciąg o rękojmi i gwarancji)

    Komentarz do ustawy Kodeks cywilny (wyciąg o rękojmi i gwarancji)

    Kwestie związane z udzielaniem rękojmi i gwarancji wciąż wzbudzają wiele pytań przedsiębiorców i rodzą liczne problemy w praktyce. Między innymi za sprawą zmian w prawie, jakie dokonały się w ostatnich latach.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników