reklamacja naprawa gwarancyjna

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu reklamacja naprawa gwarancyjna. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące reklamacja naprawa gwarancyjna.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Kiedy można reklamować wadliwy towar

    Kiedy można reklamować wadliwy towar

    Zakupiona odzież, sprzęt rtv, czy materiały do wykończenia domu nie zawsze spełniają oczekiwania kupujących. Po pewnym czasie okazuje się, że towar nie ma wystarczająco dobrej jakości, ma ukryte wady lub popsuł się kilka dni po uruchomieniu. Można go wtedy najczęściej zwrócić lub wymienić u sprzedawcy. Każdy konsument może reklamować towar niezgodny z umową w terminie dwóch lat od jego zakupu. Podstawą reklamacji może być także wystawiona na towar gwarancja.

    czytaj więcej

  • 6 największych pułapek zakupów w internecie. Nie daj się oszukać!

    6 największych pułapek zakupów w internecie. Nie daj się oszukać!

    Według najnowszego raportu Deloitte w tym roku aż 46 procent Polaków kupi prezenty świąteczne w sieci. Zakupy w internecie mają mnóstwo zalet: za pomocą kilku kliknięć szybko, wygodnie i tanio możemy kupić wymarzony prezent. Niestety internet nie zawsze jest naszym największym sprzymierzeńcem podczas zakupów. Szczególnie jeśli – tak jak 72 procent Polaków – świąteczne polowanie na prezenty rozpoczynamy w ostatniej chwili. Prezentujemy sześć największych pułapek zakupów w sieci.

    czytaj więcej

  • Jakie prawa dają umowy konsumenckie

    Jakie prawa dają umowy konsumenckie

    Sprzedaż to zawsze przeniesienie własności. Istotą wszelkiej sprzedaży jest przejście własności rzeczy z jednego podmiotu na drugi. Strony umowy muszą przy tym określić co najmniej przedmiot transakcji oraz cenę. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się do przeniesienia na kupującego własności rzeczy oraz do jej wydania.

    czytaj więcej

  • „Europejski” lub "azjatycki” telefon bez gwarancji?

    „Europejski” lub "azjatycki” telefon bez gwarancji?

    Planując zakup telefonu komórkowego przez internet, należy zwrócić uwagę na tak zwaną dystrybucję aparatu. Jeżeli jest europejska albo azjatycka – może to oznaczać problemy w sytuacji, gdy sprzęt się zepsuje.

    czytaj więcej

  • Czym różni się gwarancja od reklamacji?

    Czym różni się gwarancja od reklamacji?

    Reklamację składamy z powodu niezgodności towaru z umową. Odpowiedzialność sprzedawcy z tego tytułu jest obowiązkowa, co oznacza, że nie można jej z góry wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy z kupującym, zanim nabywca nie zawiadomi sprzedawcy o niezgodności towaru z umową.

    czytaj więcej

  • Czy warto przedłużać gwarancję?

    Czy warto przedłużać gwarancję?

    Korzystając z dostępnych na rynku możliwości przedłużenia gwarancji na zakupiony produkt, musimy wziąć pod uwagę, jak długo będziemy z niego korzystać i czy rzeczywiście nam się to opłaci. Warto też znać obowiązki sprzedawcy i producenta wobec nas.

    czytaj więcej

  • Reklamacja bez paragonu. Czy to możliwe?

    Reklamacja bez paragonu. Czy to możliwe?

    Przepisy prawa nie nakładają na nas obowiązku przedstawiania paragonu w momencie jej składania. Choć sprzedawcy żądają wydruku z kasy fiskalnej, fakt zakupu towaru można udowodnić również na inne sposoby.

    czytaj więcej

  • Gwarancja i reklamacja to nie to samo

    Gwarancja i reklamacja to nie to samo

    Z powodu braku znajomości ustawowych przepisów konsumenci rezygnują z dochodzenia praw, które przysługują im w związku z zakupem danej rzeczy. Korzystają na tym przedsiębiorcy, którzy celowo informują o krótszych terminach gwarancji.

    czytaj więcej

  • Nowa ustawa konsumencka: 10 najważniejszych zmian

    Nowa ustawa konsumencka: 10 najważniejszych zmian

    25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta oraz zmiany w kodeksie cywilnym. Nowe zasady będą dotyczyć zakupów w sklepach tradycyjnych, w Internecie i na pokazach. Sprawdź, co się zmieni. Źródło: Ustawa o prawach konsumenta, UOKiK, własne.

    czytaj więcej

  • Jak skutecznie reklamować towary, które okazały się wadliwe

    Jak skutecznie reklamować towary, które okazały się wadliwe

    Uszkodzony sprzęt elektroniczny, odzież lub książkę można zwrócić do sklepu i zażądać oddania pieniędzy. Sklep może jednak uwolnić się od tych obowiązków, jeżeli od razu wymieni towar na właściwy.

    czytaj więcej

  • UOKiK: Auchan nie mógł wymagać paragonu przy reklamacji

    UOKiK: Auchan nie mógł wymagać paragonu przy reklamacji

    UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Auchan Polska w marcu tego roku. W ocenie Urzędu, Auchan mógł wprowadzać konsumentów w błąd przekazując na wydrukach z kasy fiskalnej informacje, które klienci mogli odbierać jako pouczenie o obowiązującym stanie prawnym i rezygnować z przysługującego im uprawnienia do składania reklamacji bez paragonu.

    czytaj więcej

  • Ochrona konsumenta w Polsce wypada słabo. Daleko nam do Skandynawii

    Ochrona konsumenta w Polsce wypada słabo. Daleko nam do Skandynawii

    Każdemu konsumentowi w Unii Europejskiej przysługuje dochodzenie swoich praw od sprzedawcy na podstawie przepisów ustawowych. W Polsce są to dwa lata, ale przykłady z zagranicy pokazują, że ochrona mogłaby być większa.

    czytaj więcej

  • Gwarancja na sprzęt: Konsument nie zawsze jest uprzywilejowany

    Gwarancja na sprzęt: Konsument nie zawsze jest uprzywilejowany

    Pan Arkadiusz trzy lata temu kupił na własny użytek lodówkę. – Jeszcze w okresie gwarancyjnym zepsuł się agregat – pisze czytelnik. – Po kilku dniach serwis współpracujący ze sprzedawcą uporał się z problemem. Do czasu... Minął rok od ostatniej usterki i agregat znów przestał działać. Mało tego, konsultant odmawia naprawy, twierdząc, że okres gwarancji minął. Jak to możliwe – zastanawia się pan Arkadiusz.

    czytaj więcej

  • Sprzedawca powinien ująć w swojej ewidencji rabat cenowy udzielony w momencie sprzedaży towarów

    Sprzedawca powinien ująć w swojej ewidencji rabat cenowy udzielony w momencie sprzedaży towarów

    Przedsiębiorcy w celu zwiększenia udziału w rynku, wielkości sprzedaży, a w konsekwencji poziomu generowanych zysków, powinni dbać o rozwijanie stabilnych relacji z kontrahentami. Mogą temu służyć różnego rodzaju narzędzia marketingowe mające zachęcać i motywować klientów (zarówno tych dotychczasowych, jak i potencjalnych) do nabywania oferowanych przez firmę świadczeń. Przykładem takiego instrumentu jest sprzedaż rabatowa, której przedmiotem może być rabat cenowy, rabat towarowy, sprzedaż premiowa, premia pieniężna.

    czytaj więcej

  • Operator musi zapłacić za błąd pracownika

    Operator musi zapłacić za błąd pracownika

    W trakcie przyjmowania telefonu do naprawy osoba zatrudniona w salonie powinna rzetelnie opisać sprzęt. Jeśli tego nie zrobi, za wszelkie uszkodzenia stwierdzone po tym czasie odpowiada telekom.

    czytaj więcej

  • Nie warto samemu wybierać kuriera

    Nie warto samemu wybierać kuriera

    Jeżeli przewoźnika zarekomendował sprzedawca, odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki spoczywa na nim, aż do momentu wydania rzeczy kupującemu.

    czytaj więcej

  • Poradnia podatkowa z dnia 30 października 2017

    Poradnia podatkowa z dnia 30 października 2017

    Czy przy zakupach usług reklamowych od Facebooka i Google’a trzeba pobrać podatek u źródła?

    czytaj więcej

  • NSA stwierdził, że wynajem wielu mieszkań to biznes

    NSA stwierdził, że wynajem wielu mieszkań to biznes

    Zlecenie obsługi najmu profesjonalnej firmie nie oznacza, że właściciel sam nie prowadzi działalności gospodarczej – wynika z wczorajszego wyroku NSA.

    czytaj więcej

  • Rozrachunki z kontrahentami. Nowe zasady ujmowania i wyceny

    Rozrachunki z kontrahentami. Nowe zasady ujmowania i wyceny

    Przyjęte przez Komitet Standardów Rachunkowości na posiedzeniu 9 lipca br. stanowisko w sprawie rozrachunków z kontrahentami ma obowiązywać już przy sporządzaniu sprawozdań finansowych za 2019 r. Czekający na publikację w Dzienniku Urzędowym ministra finansów dokument ma pomóc w praktyce służbom księgowym w ujmowaniu, wycenie i prezentacji należności i zobowiązań wynikających z prowadzenia bieżącej operacyjnej działalności jednostki.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników