korekta deklaracji vat

Baza artykułów znajdująca się w serwisie dotycząca tematu korekta deklaracji vat. Najnowsze wiadomości i informacje dotyczące korekta deklaracji vat.
Znajdź informacje dla siebie w naszym katalogu tematów.


  • Ostatnie chwile na PIT. O czym warto pamiętać?

    Ostatnie chwile na PIT. O czym warto pamiętać?

    2 maja mija termin rozliczania się z fiskusem. By rozliczyć PIT należy udać się tego dnia do urzędu, przesłać deklarację za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznie. W ostatnich latach najchętniej wybieraną przez podatników formą rozliczenia się z fiskusem było przesłanie deklaracji przez internet. W 2016 roku do fiskusa wpłynęło 8,3 mln deklaracji drogą elektroniczną. O czym pamiętać wypełniając PIT?

    czytaj więcej

  • Kontrola krzyżowa szersza niż w ubiegłym roku

    Kontrola krzyżowa szersza niż w ubiegłym roku

    Przed 2017 r. urząd, chcąc sprawdzić kontrahentów podatnika ubiegającego się o zwrot nadwyżki VAT, powinien był wszcząć postępowanie albo kontrolę podatkową – wynika z wyroku WSA w Poznaniu.

    czytaj więcej

  • Bez zgodności i bez oszustwa. Przepisy przyczyną problemów z plikami JPK_VAT

    Bez zgodności i bez oszustwa. Przepisy przyczyną problemów z plikami JPK_VAT

    Przyczyną niezgodności plików JPK_VAT z deklaracjami podatkowymi mogą być przepisy, a nie błąd bądź celowe działanie podatnika – potwierdziło MF w odpowiedzi na pytanie DGP.

    czytaj więcej

  • Po 16 latach wygrał walkę o VAT, a fiskus nie chce mu go oddać

    Po 16 latach wygrał walkę o VAT, a fiskus nie chce mu go oddać

    Spółka przez ponad 16 lat walczy o odzyskanie pieniędzy. Gdy w końcu wygrała w sądzie, usłyszała, że prawo do zwrotu już się przedawniło. I to co najmniej 9 lat temu.

    czytaj więcej

  • Urzędnik, który zignoruje problemy z JPK, popadnie w kłopoty

    Urzędnik, który zignoruje problemy z JPK, popadnie w kłopoty

    Ministerstwo Finansów zagroziło konsekwencjami służbowymi pracownikom urzędów skarbowych, którzy w sprawie jednolitego pliku kontrolnego odsyłają podatników do Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu bądź do centrali resortu.

    czytaj więcej

  • Mały podatnik nie musi składać deklaracji w okresie zawieszenia działalności

    Mały podatnik nie musi składać deklaracji w okresie zawieszenia działalności

    PROBLEM: Podatnik zamierza zawiesić działalność gospodarczą. Ma jednak wątpliwości dotyczące składania deklaracji w okresie zawieszenia. Czy w obecnym stanie prawnym mały przedsiębiorca składający VAT-7K, a więc rozliczający VAT kwartalnie, ale nie metodą kasową, może w czasie zawieszenia działalności nie składać deklaracji podatkowych? – pyta przedsiębiorca.

    czytaj więcej

  • Jędrzejewska: Prawie Wersal. Nic tylko korygować

    Jędrzejewska: Prawie Wersal. Nic tylko korygować

    Pilotażowe badania przeprowadzone w Polsce przez Bank Światowy pokazują to, co już na dobre u nas funkcjonuje (o wynikach badania pisaliśmy w DGP w artykule „Skarbówka uczy się pisać listy. Cel: wyegzekwować podatki”, DGP nr 112/2017).

    czytaj więcej

  • Ciemne strony walki z szarą strefą

    Ciemne strony walki z szarą strefą

    Nawet po udowodnieniu oszustw udaje się ściągnąć najwyżej kilka procent zaległych należności podatkowych. Postępowania ciągną się średnio po 464 dni. Na szczęście wyniki są coraz lepsze.

    czytaj więcej

  • Jak rozliczyć sprzedaż piekarni

    Jak rozliczyć sprzedaż piekarni

    ABC sp. z o.o. w 2005 r. oddała do używania wybudowany na własnym gruncie budynek piekarni. Budynek ten wraz z ogrodzeniem i parkingiem stanowią jeden środek trwały, tj. budynek piekarni. Wartość początkowa budynku wyniosła 1 000 000 zł. Podatek naliczony od wydatków inwestycyjnych związanych z budową budynku piekarni w łącznej wysokości 210 000 zł został w całości odliczony w okresie od maja 2004 r. do czerwca 2005 r., kiedy to realizowana była inwestycja. Budynek jest amortyzowany metodą liniową z zastosowaniem ustawowej 2,5-proc. rocznej stawki amortyzacyjnej. Budynek oddano od używania i wprowadzono do ewidencji środków trwałych w czerwcu 2005 r. Pierwszego odpisu amortyzacyjnego spółka dokonała za lipiec 2005 r. Odpisy amortyzacyjne od tego budynku spółka nalicza za okresy miesięczne. Na budynek piekarni po oddaniu go do używania nie były ponoszone nakłady o charakterze ulepszeniowym, które podniosłyby wartość początkową tego środka trwałego. Do środków trwałych spółka zaliczyła nabyty w sierpniu 2003 r. grunt, na którym został wybudowany budynek piekarni. Gruntu spółka nie amortyzuje. Wartość początkowa gruntu wyniosła 80 000 zł (grunt został nabyty bez podatku VAT). 1 czerwca 2017 r. spółka sprzedała firmie X (podatnik VAT czynny) nieruchomość, na której znajduje się budynek piekarni, za łączną kwotę 1 400 000 zł, w tym wartość gruntu wyceniono w akcie notarialnym na kwotę 150 000 zł. Faktura dokumentująca sprzedaż nieruchomości została wystawiona w dniu sporządzenia aktu notarialnego i wydania nieruchomości, tj. 1 czerwca 2017 r. Zapłatę za sprzedaną nieruchomość spółka otrzymała w dniu sprzedaży przelewem na rachunek bankowy. Przedmiotem sprzedaży była wyłącznie nieruchomości, tj. grunt wraz ze znajdującym się na nim budynkiem piekarni, ogrodzeniem i parkingiem. Koszty związane ze sporządzeniem aktu notarialnego pokrył nabywca. Spółka jest podatnikiem VAT czynnym od początku swego istnienia, tj. od 1998 r. Na gruncie CIT spółka nie posiada statusu małego podatnika. Rokiem podatkowym spółki jest rok kalendarzowy. Pomiędzy spółką a firmą X nie występują żadne powiązania o charakterze osobistym, rodzinnym czy kapitałowym. VAT i zaliczki na CIT spółka płaci za okresy miesięczne. Jak spółka powinna rozliczyć podatkowo (VAT, CIT i PCC) sprzedaż tej nieruchomości?

    czytaj więcej

  • JPK przekreślił szansę na niższe odsetki

    JPK przekreślił szansę na niższe odsetki

    Kto skoryguje deklarację po otrzymaniu z urzędu skarbowego zawiadomienia o błędzie wynikającym z danych przesłanych w jednolitym pliku, musi zapłacić fiskusowi pełne, a czasem nawet o połowę wyższe oprocentowanie.

    czytaj więcej

  • PwC: Sprawdzając podatników fiskus w ok. 10 tys. przypadków wykorzystał JPK

    PwC: Sprawdzając podatników fiskus w ok. 10 tys. przypadków wykorzystał JPK

    Sprawdzając podatników fiskus w ok. 10 tys. przypadków wykorzystał Jednolity Plik Kontrolny, ale znacznie rzadziej to narzędzie wykorzystywane jest w postępowaniach kontrolnych - wynika z informacji przekazanych w środę dziennikarzom przez PwC.

    czytaj więcej

  • Kto szybko naprawi błąd, może mieć szansę na niższe oprocentowanie

    Kto szybko naprawi błąd, może mieć szansę na niższe oprocentowanie

    Ministerstwo Finansów łagodzi swoje stanowisko w sprawie odsetek za zwłokę. – Zależy nam na tym, żeby podatnicy jak najszybciej korygowali deklaracje, gdy tylko okaże się to konieczne po analizie danych z JPK – powiedział DGP Tomasz Strąk, dyrektor departamentu poboru podatków w MF

    czytaj więcej

  • Fiskus ogłosił właśnie pierwsze konsultacje podatkowe

    Fiskus ogłosił właśnie pierwsze konsultacje podatkowe

    Do 28 lipca można przesyłać do Ministerstwa Finansów propozycje w sprawie należytej staranności w VAT. Na tej podstawie resort wyda objaśnienia podatkowe.

    czytaj więcej

  • Rewolucja w podatkach: Bez deklaracji VAT. Zastąpi je jednolity plik kontrolny

    Rewolucja w podatkach: Bez deklaracji VAT. Zastąpi je jednolity plik kontrolny

    Ministerstwo Finansów planuje zmiany w JPK_VAT. Docelowo zapowiada się na rewolucję.

    czytaj więcej

  • MF: Wykreślony z rejestru VAT powinien o tym wiedzieć

    MF: Wykreślony z rejestru VAT powinien o tym wiedzieć

    Kto zawiesił działalność gospodarczą, nie składał przez pół roku deklaracji, wystawiał puste faktury albo wplątał się w karuzelę podatkową, powinien być pisemnie zawiadomiony o utracie statusu czynnego podatnika – poinformowało w odpowiedzi na pytanie DGP biuro prasowe KAS.

    czytaj więcej

  • Poradnia podatkowa z 31 lipca 2017

    Poradnia podatkowa z 31 lipca 2017

    ● W jaki sposób trzeba zawiadomić fiskusa o korekcie podatku● Czy po zapłacie przez kontrahenta konieczna jest powtórna korekta podatku● Dlaczego informowanie dłużnika o skorzystaniu z ulgi na złe długi nie jest konieczne● Pod jakimi warunkami w okresie zawieszenia działalności można skorzystać z ulgi● Czy przy transakcji ratalnej można skorzystać z ulgi na złe długi

    czytaj więcej

  • Złożenie wniosku pozwoli podatnikom poznać zastrzeżenia fiskusa i sporządzić korektę deklaracji

    Złożenie wniosku pozwoli podatnikom poznać zastrzeżenia fiskusa i sporządzić korektę deklaracji

    PROBLEM: Postępowania kontrolne, wszczęte jeszcze przed wejściem w życie ustawy o KAS, zbliżają się ku końcowi. Jednym z ostatnich etapów jest pouczenie przez organ podatnika o możliwości złożenia korekty deklaracji podatkowej. Często jednak przedsiębiorca nie wie, jak skorzystać z tego uprawnienia i uniknąć wydania decyzji, gdyż nie jest świadomy, jakie nieprawidłowości stwierdził fiskus w ramach postępowania. W efekcie staje przed dylematem: korygować (zgadywać) czy nie korygować (i czekać na decyzję, a w dalszej kolejności prowadzić wieloletni spór)? Nowością w ostatnim czasie jest jednak rozwijająca się praktyka organów, które pozytywnie odnoszą się do wniosku podatnika o wskazanie ustalonego stanu faktycznego oraz ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości.

    czytaj więcej

  • zobacz więcej wyników